Wat zal ik worden?

Wanneer mensen ons vroegen wat we later wouden worden. Zou iedereen gezegd hebben verpleegster, piloot, voetballer, psycholoog, mediapolitieagent,… En dan kwamen ze bij mij: “Margot, wat wil jij worden?”. Ik had nooit meteen een antwoord klaar. Het enige wat ik zei was “Ik wil iets doen waarbij ik kan schrijven.” Er waren natuurlijk perioden dat ik zei dat ik verpleegster, dokter,… wou worden. Maar steeds besefte ik dat dat niet was wat ik wou. Wat altijd gebleven is is het schrijven.

Nu ik toch al wat ouder ben weet ik toch al iets meer wat mij interesseert. Ik ben zo gefascineerd door mensen die hun eigen films tot stand kunnen brengen. Kortfilms, grotere film, theaterstukken,… Ik ben veel beter in dingen uitdrukken wanneer ik dat indirect kan doen. Door er uiteindelijk van slechte dingen toch iets mooi te maken waar andere mensen naar kijken en zich in vinden. Heel de tijd ben ik bezig met al scenario’s op te stellen, mijn fantasie voor later loopt nu al over. Ik hoop dat ik dit ooit kan waarmaken.

Wie dit al verwezenlijkt heeft is een persoon waar ik naar opkijk. Ze studeerde aan de! kunsthumaniora, Herman Teirlinck en daarna film aan de filmacademie in Antwerpen. Ze vertolkte verschillende rollen in enkele series, is zanglerares en maakte ondertussen haar eigen kortfilm genaamd “JEANNE”.Voor wie deze zou willen bekijken kan van 23 tot 26 April in Gent naar  Art Cinema OFF off Café! Allen daarheen! Vergeet ook geen kijkje te nemen op de website: http://www.jeannefilm.com/

Ooit hoop ik dit ook te kunnen doen!

-Margot-

Geef een reactie

