vooroordelen

Ik was vandaag op de set van “Ghost Rockers”.Ook Miss Belgie 2011 speelt hier een rol in.Natuurlijk een mooi meisje, maar direct kwamen de reacties van enkele figuranten”Zij zal het ook wel weer hoog in haar bol hebben, dat is altijd met die missen.” Later wanneer we uiteindelijk een scene aan het draaien waren,kwam Justine bij ons staan, uit vrije wil met ons praten, al snel bleek dat ze een heel lief, los en sociaal meisje was. Helemaal niet wat de anderen verwacht hadden.

Om nog een voorbeeld te geven: We zaten een aantal weken terug, in de klas. De les godsdienst was niet echt interessant totdat de leerkracht de vraag stelde:”Hoe zouden jullie het vinden moest er iemand met een hoofddoek naast je komt zitten?”. Bij mij schoot het direct in mijn hoofd dat dat gewone mensen waren, ik zou me niet anders voelen omwille van een stukje stof. Voor mij leek dit een evidente redenering. Tot er plots een meisje in de klas zei:” Ik zou mij daar raar bij voelen.” Op dat moment knapte er iets in mijn hoofd, blijkbaar was wat voor mij evidentie leek dat niet voor anderen.

We beoordelen mensen op basis van kleding, uiterlijk, religie, eigen verwachtingen,… Maar waarom? Waarom zouden zij andere mensen zijn dan wij zijn. Waarom zouden zij andere dingen voelen dan wij voelen?prejudice
Ik schrijf dit bericht niet omdat ik wil of verwacht dat iedereen het vanuit mijn standpunt zal beoordelen maar dat iedereen wel eens de moeite neemt om het een minuutje vanuit mijn mening te bekijken.

-Margot-

Geef een reactie

