Perfect

Wat is “perfect”? Is het een specifiek soort van lichaam? Is het mooie rechte, witte tanden? Geen cellulitis? Het perfecteperfect blog gezonde levende? Je droomjob? Of is het eigenlijk het gene wat ons voorgelogen wordt door de media nog voor we goed en wel kunnen beslissen wat we zelf mooi vinden en wie we zelf zijn?

Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn lezers nog niet veel weten over mij. Misschien wordt het hier wel eens tijd voor.
Met deze inleiding wou ik de aanleiding geven tot een verhaal dat ik jullie wil vertellen over het afgelopen jaar.

Eigenlijk startte het ongeveer  2 jaar geleden. Ik zat toen in het 1ste middelbaar en ik was nu niet direct het populairste meisje in de klas. In tegendeel zelfs. Het gebeurde vaak dat ik met een hartje dat dag per dag weer een beetje meer gebroken was naar huis ging. Mensen kunnen onrechtvaardig zijn en niet altijd doorhebben wat ze een ander daarmee aandoen. Maanden gingen voorbij en ik zat inmiddels op een andere school, waar ik een hele bende fantastische vriendinnen had! Maar toch bleef er iets aan mij knagen. Dingen die over jou, tegen jou gezegd worden vergeet je nu eenmaal niet zo snel. Zeker niet wanneer je nog niet sterk in je schoenen staat. Om het kort te beschrijven Het was een periode waarin ik leerde hoe het was om jezelf niet zo graag te zien. Je zelfvertrouwen zakt letterlijk tot op je knieën. Op de ergste momenten vond ik troost in mensen die perfect waren volgens mij. Je bent zelf nooit goed genoeg en anderen zijn altijd beter in alles. Dat is hoe je dan denkt… Je klemt je vast aan “perfectie”.

Dus is perfectie een norm van de media of eerder een toevlucht om de echte problemen in de maatschappij te verdoezelen?

-Margot-

2 thoughts on “Perfect

  1. Amai , Margot zo mooi geschreven , dat ik direct meeleef met wat je geschreven hebt . Ik kan mij zo goed inleven met jou omdat mijn eigen zoon gepest wordt. Nu wil ik jou vraag keren , perfect , in mijn ogen is mijn zoon wel perfect , ideaal lichaam hij sport veel , heel veel interesse , is eigenlijk wel slim voor zijn leeftijd . De jongen , die hem pest is dat niet . Volgens mij de mensen die lelijke dingen zeggen over de anderen , zijn eigenlijk zelf mensen die zich niet goed voelen in hun vel en eigenlijk denken dat ze zo wel populair zijn door een ander in een slecht daglicht te plaatsen…..Kan dit een magere troost zijn voor jou , veel liefs voor jou ❤

    Like

    1. Dankjewel petra! Ik kan je zo al vertellen dat je zoontje 100 keer meer waard is dan de mensen die hem pesten. Zoals je zegt denk ik ook inderdaad dat die mensen niet altijd weten wat ze doen. Je zoontje lijkt me een heel lieve, intelligente jongen. Maar spijtig genoeg zien andere mensen daar soms naast. Misschien om zichzelf beter te voelen. niemand verdiend het om gepest te worden, Ik hoop heel hard mee dat dit zo snel mogelijk ophoudt! Bedankt voor je berichtje! x

      Like

Geef een reactie

